یک مرد بلاتکلیف

در اینجا یک مرد خاکستری از زندگی روزمره و افکارش می گه. اگه تو وبلاگتون نظر دادم ممنون میشم اینجا جواب بدید یا یه نظر بدید تا برگردم به وبلاگتون. والا یادم می ره کجا نظر دادم

یک مرد بلاتکلیف

در اینجا یک مرد خاکستری از زندگی روزمره و افکارش می گه. اگه تو وبلاگتون نظر دادم ممنون میشم اینجا جواب بدید یا یه نظر بدید تا برگردم به وبلاگتون. والا یادم می ره کجا نظر دادم

خیانتکار

دیروز یه خانمی بهم گفت که اگه فرصتش پیش بیاد ، خیانت می کنی. ولی من همیشه فکر می کردم تو مرد خوبی هستی.
اون موقع دنبال کاری بودم و وقت نداشتم جوابش رو بدم. بعد نشستم فکر کردم

جوابی که برایش پیدا کردم را باهاتون به اشتراک می گذارم
این برای تقلیل شر و توجیه نیست.

فرض اول: س ک س و نیاز جنسی ،یک نیاز اولیه است.  مثل غذا خوردن. مثل آب. مثل هوا

فرض دوم : دلیل اول ازدواج برای مرد ،تامین نیازهای جنسی است. دلیل اول زن رو کاری ندارم. خودش می دونه

فرض ۳ : خائن همیشه خائن است.

حالا برمی گردیم به دلایل
اگه مردی گرسنه باشد و زنش بهش غذا ندهد و او برود بیرون غذا بخورد ، خیانت کرده؟
دوما
ببینید اگه زنم یه میلیارد تومن به من پول بده، بعدا بهش بر می گردونم
اگه ماشینشو رو بهم بده، برمی گردونم
اگه رازهاشو بهم‌بگه
به کسی نمی گم
اگه کسی بخواد بهش ضربه بزنه باهاش همدست نمی شم


پس بهش خیانت نمی کنم.

ولی سکس یه نیازی است که من دارم و اون بهش بی توجه است ،لذا حق دارم از جای دیگری تامین کنم.
پس من آدم خائنی نیستم. من آدم نیازمندی هستم
نیازمند تامین نیازهای اولیه
البته اگر من خویشتن داری کنم و تحمل کنم و زندگی صوفیانه در پیش بگیرم،  پسندیده تر است.
حالا ممکن است خدا مرا اون دنیا عقوبت بکنه. ممکن هم هست نکنه. ولی استدلال من اینه.

حالا الان قطعا یه عده می گن ایا این حق را برای زنها هم قائلی؟
آیا زنها هم حق دارند ازین کارها بکنند؟
اولا به خودشون مربوطه و خدای خودشون
دوما اکه زنی بخاطر نیاز جنسی اینکار رو بکنه،من کاملا درکش می کنم و بهش حق می دم

نیازهای عاطفی ، در درجه بالاتری هستند و نیاز اولیه نیستند.
نیاز مالی هم محل ابهام است. خوب اگه مردی نیازهای مالی زنی رو بتونه تامین کنه و نکنه، ممکنه زن مجبور شه بره سراغ کس دیگری
و این قابل درکه

حالا قانون و شرع یه چیز دیگه می گه و اگر شما به شرع و قانون عمل کنی انشالله بهتر باشه
ولی طبق شرع و قانون هم مرد موظف به تامین هزینه های زن و زن موظف به تمکین از مرد است.

این تازه بررسی موضوع از یه جنبه بود
از جنبه دیگه هم میشه بررسی کرد
اونم‌اینه گه هرشخصی ابعادی داره و در یک بعد قدرتمند است و در یک بعد آسیب پذیر
باید بعد آسیب پذیر فرد رو پیدا کرد و از اون نظر تقویت ش کرد و اجازه نداد که آسیب پذیر بمونه
چون ممکنه یه نفر از همون طریق وارد شه و ...

امیدوارم مفید واقع شده باشه

نظرات 6 + ارسال نظر
عابر شنبه 28 مهر 1403 ساعت 01:22

شما خودت هم میدونی داری کار بدی میکنی برای همین انقدر فلسفه میچینی. خب اگر واقعا نیازت داره اذیتت میکنه و زنت بهت توجه نشون نمیده مرد باش و مستقیم و محترم برای حل مشکل اقدام کن .حالا این حل مشکل میتونه از مشاور و محبت و صحبت و اینا باشه تا حتی طلاق. اگر همه راه‌ها رو رفتی و نشده صاف و مستقیم و بی کلک بگو میخوای ترکش کنی و از هم جدا بشید نه اینکه ظاهر رو باهاش حفظ کنی و بعد یواشکی مشکل رو جای دیگه برای خودت توجیه و حل کنی. من درک میکنم که این نیاز و این بی‌توجهی اذیتت میکنه ولی درک نمیکنم چرا برای حل مشکلت راه مردانه و شریف رو انتخاب نمیکنی . اگر دخترت مثل زنت بود ، به دامادت این حق رو میدادی ؟ قطعا نه!

اشکال نداره. درک نکن.
منم تو رو درک نمی کنم

یک زن سه‌شنبه 24 مهر 1403 ساعت 19:33

مهمترین وظیفه یک خانم در قبال همسرش تمکین و تامین خواسته های جنسیه
بنظر من وقتی کسی به این نیاز بی تفاوته و تمکین نمیکنه حقشه بهش خیانت بشه

اگر آشپزی نکنه، بچه داری نکنه، سر کار نره، بخوره و بخوابه و به خودش برسه و ورزش کنه و لذت ببره و تو خونه دست به سیاه و سفید نزنه مهم نیست ولی تمکین نکنه مهمه

باهات کاملا موافقم

مونا دوشنبه 23 مهر 1403 ساعت 12:15

نه اینکه بگم شما خیانتکاری، من نمیدونم. ولی اصولا هَول ها و خیانتکارها فیلسوف های خوبی هستند و خوب کارشون رو توجیه می کنند. مهم وجدان آدمه که میدونه داره چیکار می کنه. البته اگه انقدر سرکوب نشده باشه که کلا خوابیده باشه.

ممنونم

م شنبه 21 مهر 1403 ساعت 02:35

به عنوان یک خانوم بهتون میگم که تو اغلب موارد وقتی در رابطه ای مخصوصا ازدواج ، خانم از رابطه زناشویی فرار میکنه و یا اصلا تمایلی نشون نمیده این کل رابطه ست که بیماره
که یک طرفه این رابطه اقاست
و اول باید سهم خودتون رو در اسیب زدن به این رابطه بپذیرید
و تلاش کنید رابطه مداوا بشه
اگر نشد رابطه رو ترک کنید و بگردید دنبال ادم مناسبتون
بعد شما نیاز جنسی رو با نیاز به غذا خوردن و مثلا تشنگی در یک گروه قرار میدید؟ پس انسان با حیوان چه فرقی داره؟
مسئله اینجاست که اگر فکر میکنید در یک رابطه ی بیمار قرار گرفتید و طرف مقابل هیچ تمایلی به بهبود نشون نمیده و این مسئله اونقدر براتون مهمه که نمیتونید ازش چشم پوشی کنید چرا ادامه میدید و انچه نباید میکنید؟
پس فرق شما با درخت چیه؟
سوال دیگه اینجاست که اگه شما مثلا یک مشاور بودید و دخترتون سوالی که اون خانم مطرح کرد رو از مشا میپرسید میتونستید مسائلی که بالا مطرح کردید رو به دخترتون به عنوان جواب بدید؟
بذارید من بهتون بگم
هرگز اینکارو نمیکردید
چون خودتون هم میدونید دارید خودتون رو گول میزنید
اسم این کار دقیقا خیانته و انسانی که این کار رو میکنه یقینا خائنه

با کلیات صحبتتون موافقم. ولی من به دخترم هم همین چیزها رو گفتم . البته به همین شفافی. چون وقتش نیست.

شما هم هرجور دوست داری فکر کن.
واقعیت که عوض نمیشه
حقیقت رو هم خدا می دونه

سمیرا چهارشنبه 18 مهر 1403 ساعت 23:44

سلام، پتانسیل فیلسوف سوفسطایی شدن رو دارید.

ممنونم

زهرا سه‌شنبه 17 مهر 1403 ساعت 18:41

من با اینکه ی دخترم ولی باهاتون موافقم

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد